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Sviluppatore Ruby on Rails

 

Chi siamo?

FindMyLost è una startup innovativa che opera il primo strumento digitale per la gestione degli oggetti smarriti.
La nostra piattaforma permette di rientrare in possesso dei propri oggetti smarriti, ovunque ci si trovi, 24/7. Per il mondo Business, FindMyLost offre a diversi operatori (Comuni, aeroporti, compagnie aeree, hotel, università e compagnie di trasporti), la possibilità di digitalizzare la propria gestione degli oggetti rinvenuti e – allo stesso tempo – incrementare il livello del proprio Customer Care. Inoltre, la formula Consumer di FindMyLost prevede che chiunque ritrovi un oggetto possa entrare in contatto diretto con il legittimo proprietario, restituirglielo e potenzialmente ricevere una ricompensa. Sogniamo che chiunque perda un oggetto abbia la possibilità di ritrovarlo e riceverlo direttamente a casa con lo sforzo di pochi click. Il nostro obiettivo è creare la miglior piattaforma al mondo che lo permetta. Aziende importanti come Trenitalia e l’Aeroporto di Napoli hanno già adottato la nostra soluzione. Ma siamo solo all’inizio. Stiamo lavorando sull’aggiornamento costante del software per includere feature sempre più avanzate e garantire la scalabilità globale del prodotto.

 

Chi cerchiamo?

Stiamo cercando uno sviluppatore Ruby on Rails da inserire nel nostro team. Il lavoro consiste nel mantenere il sistema esistente, scritto prevalentemente con Ruby on Rails, curandone l’implementazione di nuove funzionalità e la gestione dei server (Gnu/Linux). Contribuirai a tutte le fasi del ciclo di vita del software, scrivendo codice pulito per l’implementazione di feature robuste e scalabili. Contribuirai anche a livello di DevOps occupandoti del deploy del codice con modalità efficienti e sicure.

 

Perché vorresti lavorare con noi?

• Ambiente giovane e agile

• Opportunità di creare impatto positivo nella società e aiutare migliaia di persone a ritrovare i loro oggetti smarriti

• Challenge tecniche varie e interessanti

• Visione a 360 gradi del progetto con coinvolgimento totale nell’ideazione e sviluppo di nuove feature

 

Il nostro stack

• Backend : Ruby, Ruby on Rails

• DB : Postgres, Redis • Frontend : Vue.js, HTML5, CSS3, JavaScript

• DevOps : AWS, Docker, Capistrano, Nginx, Puma, Traefik

• Other : Git, Gitlab, Trello

Requisiti

• Almeno 6 anni di esperienza nello sviluppo web

• Ottima conoscenza di Ruby e almeno 3 anni di esperienza con Ruby on Rails

• Propensione per lo sviluppo di codice DRY, ad alta mantenibilità e leggibilità

• Elevata dimestichezza con database relazionali (PostgreSQL)

• Esperienza nella scrittura di RESTful JSON API

• Conoscenza di framework Javascript quali Angular, React, Vue.js (plus per conoscenza di quest’ultimo)

• Buona conoscenza dell’inglese scritto e parlato

• Autonomia e forte capacità decisionale

• Passione ed intraprendenza nel proprio lavoro Requisiti preferenziali

• Dimestichezza con strumenti di sistema quali Nginx, Puma, Traefik e Certbot • Conoscenza dell’ambiente AWS (EC2)

• Conoscenza di Docker

 

Che cosa offriamo?

• Flessibilità massima riguardo orari e lavoro da remoto, con possibilità di usufruire degli uffici di Milano a discrezione della persona

• Ambiente stimolante, giovane ed informale

• Inquadramento e retribuzione commisurati all’esperienza del candidato

• Forte crescita personale e professionale

 

Data di inizio: 30 Settembre.

 

Inviare CV a info@findmylost.it

Il presente annuncio è rivolto ad entrambi i sessi, ai sensi delle leggi 903/77 e 125/91, e a persone di tutte le età e tutte le nazionalità, ai sensi dei decreti legislativi 215/03 e 216/03.

 

 


 

Chi siamo?

 

Freeda is a media brand celebrating personal achievements, self-expression and sisterhood for the new generation.
We create original engaging content on social platforms (Facebook, Instagram, LinkedIn and YouTube) to inspire and give voice to extraordinary people.
Technology is key to our editorial model, as it allows us to adapt the production and distribution methods of our content in a rapidly-changing media landscape.
The in-house team is composed of over 150 people, spread across Milan, Madrid and London. We are continuing to invest in our team, planning unique content and meaningful collaborations, and expanding to new countries

 

Job position

 

Back-end Developer

 

Freeda Italia is looking for an analytical, results-driven Back-end Developer who will work with Data Analytics & Technology Innovation team members to troubleshoot and improve current back-end applications and processes.

The Back-end Developer will use his or her understanding of programming languages and tools to analyze current codes and industry developments, formulate more efficient processes, solve problems, and create a more seamless experience for users.

You should be knowledgeable, collaborative, motivated and focused on building a better, more efficient program and creating a better end-user experience.

 

Responsibilities:

 

  • Compile and analyze data, processes, and codes to troubleshoot problems and identify areas for improvement.
  • Collaborating with the front-end developers, data scientists and other team members to establish objectives and design more functional, cohesive codes to enhance the user experience.
  • Developing ideas for new programs, products, or features by monitoring industry developments and trends.
  • Recording data and reporting it to proper referents
  • Participate in continuous training to keep up with current technologies and best practices, learn new programming languages, and best assist other team members

 

 

Requirements:

 

  • Good to have Bachelor’s degree in computer programming, computer science
  • Our stack is based mainly on Scala and Typescript. We are looking for a person who knows these language or wants to learn them
  • Good knowledge of SQL
  • Good knowledge of the AWS cloud-based infrastructure toolkit, in particular Lambda and Athena
  • Strong understanding of the web development cycle and programming techniques and tools.
  • Focus on efficiency, user experience, and process improvement
  • Strong problem solving and verbal and written communication skills.
  • Ability to work with a group.

Contatti: giovanna@freedamedia.com

 

 

 


fallimento di startup

 

Chi siamo?

 

Startup Geeks vuole essere il punto di riferimento online per tutti quelli che hanno un’idea e vogliono fare startup in Italia.

 

Come?

 

Tramite l’attività editoriale con cui racconta storie di successo e di fallimento attraverso interviste ai fondatori e ai protagonisti dell’ecosistema startup.

Pubblicando articoli divulgativi, guide e rubriche sui social relative alla ricerca del lavoro, call per startup e news.

Tramite la community Startup Geeks Premium con cui vengono date opportunità di network, mentorship e investor matching, formazione online, visibilità e migliaia di euro di sconti per supportare gli imprenditori nella crescita dei loro progetti.

Tramite l’incubatore online “Startup Builder” per dare l’opportunità ovunque si sia di provare a validare la propria idea di business e trasformarla in un progetto concreto.

I numeri di Startup Geeks:

> 15.000 sessioni mensili al sito

> 25.000 follower sui social

> 5.400 iscritti alla newsletter

> 300 founder della community Premium

> 50 clienti B2B

 

Le posizioni aperte

 

Community Manager 

 

Mansioni principali:

 

  • Gestione della nostra community di >450 fondatori di startup: interazione costante
    con i membri via chat e telefono
  • Organizzazione dei webinar online & meetup fisici (per quando si potrà)
  • Ideazione e mantenimento del programma ambassador
  • Ideazione di strategie finalizzate a massimizzare la retention e il valore nella
    community
  • Gestione dell’incubatore online

 

Soft Skill richieste:

 

  • Proattività
  • Curiosità & voglia di imparare
  • Determinazione
  • Integrità & rispetto
  • Capacità comunicative
  • Capacità relazionali
  • Amante dell’innovazione e del mondo startup

 

Hard Skill richieste:

 

  • Precisione
  • PLUS: Copywriting
  • PLUS: Utilizzo di Slack

 

Inquadramento: stage curricolare

Modalità di lavoro: da remoto

Disponibilità: da agosto

Contatti: giulia@startupgeeks.it

 

 

Social Media Manager

 

Mansioni principali:

 

  • Definizione della strategia per lo sviluppo delle pagine social (LinkedIn, Instagram, Telegram, Facebook)
  • Gestione del piano editoriale
  • Creazione dei copy e delle grafiche dei post
  • Creazione di partnership con altre pagine social

 

Soft Skill richieste:

 

  • Proattività
  • Curiosità & voglia di imparare
  • Determinazione
  • Integrità & rispetto
  • Capacità comunicative
  • Amante dell’innovazione e del mondo startup

 

Hard Skill richieste:

 

  • Utilizzo di Canva per la creazione delle grafiche o altri strumenti di editing
  • Copywriting
  • Video editing
  • PLUS: Adobe suite (Photoshop, Illustrator, Indesign…)

 

Inquadramento: stage curricolare

Modalità di lavoro: da remoto

Disponibilità: da agosto

Contatti: giulia@startupgeeks.it

 

 

Digital PR

 

Mansioni principali:

  • Creazione di proposte relative alle attività di Digital PR
  • Studio del mercato mediatico
  • Creazione reportistica su excel e grafica
  • Creazione di comunicati stampa
  • Sbobinatura interviste

 

Soft skill richieste:

 

  • Proattività
  • Curiosità & voglia di imparare
  • Determinazione
  • Integrità & rispetto
  • Capacità comunicative
  • Capacità relazionali
  • Amante dell’innovazione e del mondo startup

 

Hard skill richieste:

 

  • Ottima capacità di scrittura
  • Power Point, Excel, Canva

 

Inquadramento: stage curricolare

Modalità di lavoro: da remoto

Disponibilità: da agosto

Contatti: giulia@startupgeeks.it

 

 

 


 

Chi siamo?

Swapush è una startup innovativa nell’ambito della sharing economy. Ci occupiamo di baratto a 360°: dagli eventi per aziende all’app per lo scambio tra privati.

 

Cerchiamo una figura giovane e che abbia voglia di mettersi in gioco ed imparare, portando entusiasmo e creatività all’interno del team.

Sarà possibile lavorare in modalità smart working o presso la sede Swapush presso l’acceleratore “Le Village” in completa flessibilità di orario.

Il profilo ideale ha svolto un percorso di studi in ambito digital e marketing.

La figura verrà inserita all’interno del team e sarà responsabile della declinazione delle strategie digitali in ambito Social Media.

 

Attività che verranno svolte:

 

  • Attivare le strategie di comunicazione attraverso i Social Media in relazione agli obiettivi
  • Definire per i diversi social media il piano editoriale, individuando e producendo contenuti capaci di esprimere, attraverso la grafica e il tone of voice, i valori di brand.
  • Disegnare, pianificare gestire e ottimizzare campagne media sulle principali piattaforme (Facebook, Instagram, Linkedin, ecc.)
  • Analizzare metriche e KPI in funzione degli obiettivi di progetto
  • Aggiornare il sito in WP

 

Sarà preferenziale la conoscenza delle piattaforme di Social Media Management e analisi dati (Sproutsocial, Hootsuite, Semrush, Google Analytics, ecc.)

 

Completano il profilo:

 

  • Conoscenza di YouTube/LinkedIn
  • Passione per il digitale ed in continuo aggiornamento
  • Capacità a lavorare in gruppo
  • Proattività nell’individuare soluzioni e nuove prospettive
  • Buona conoscenza dell’inglese

 

Lo stage è curriculare, senza rimborso spese.
Invia il tuo CV a info@swapush.com

 

 


 

 

OPERATION & AFFILIATION | Hello mobility

 

About us

 

HELLO helps companies to easily get access to a ready-to-use network of mobility services, providing their customers with a coherent user experience.

Customers’ expectations towards mobility have changed significantly during the few recent years, forcing leading players to reconsider their value proposition, taking advantage of rising opportunities offered by the new “Mobility as a Service” paradigm.
In the continuous expansion of HELLO network of mobility services, the first step taken was towards parkings. We believe in parking structures’ pivotal role as an “interchange hub” where urbanites will be able to leave their cars and access a combination of other mobility services leading to saving time, money and reducing pollution.

 

What we are looking for:

 

HELLO is looking for a candidate that will join the OPERATION & AFFILIATION team, working closely with our mobility services partner.

The candidate will manage the commercial partnership of the italian indoor parking services, aiming to improve the quality of the service by:

  • Enhancing a long-lasting and respectful relationship
  • Creating a sense of commitment in the project
  • Providing proper training to partner’s personnel
  • Designing ad-hoc incentives for good behaviour
  • Monitoring and defining Key performance indicators
  • Enforcing Service Level Agreement

 

What we offer:

 

Full time temporary 3 month contract 800 € / month + the coverage of all travel expenses. In case of positive evaluation at the end of the period, full time permanent contract + incentives. Great challenges and growth opportunities.

 

How we work

We work mainly remotely. We have offices in Milan, where we meet on tuesday and friday, in Rome and Trento.

 

How to apply

If interested, please email your CV or LinkedIn profile to career@hellomobility.net with “OPERATION & AFFILIATION” as

subject.

 

 


Marketing Automation Strategy Junior | Glickon

 

Our Mission

 

The concepts of “work” and “career” have been shaken to their core. The employer-employee relationship as we know it’s broken. So, we decided to build a company from the ground to reinvent the employee experience and to make people and organizations better at their most important work.

 

A little about us

 

Glickon has pioneered a new people experience and analytics software that enables organizations to address the challenges and opportunities presented by the experience economy and make work easier, more productive, meaningful and fun across the full employee lifecycle.

Glickon is growing 116% YoY, it is backed by amazing investors and surrounded by exceptional advisors and mentors.

 

Why Glickon

 

If you join the team you’ll get to work in one of the hottest and fastest growing tech start-up, you’ll have the unique opportunity to work with the best companies in the world and provide C-level executives with the tool to understand, assess, and take decisive action to drive performance in their organizations.

If you want to truly be a critical part of a company, meet unlimited career growth opportunities, challenge yourself, take impossible goals and turn them into inevitable successes here’s your chance.

 

Our Culture

 

Our culture is built on two fundamental values:

Make a difference: when we get up in the morning and when we go home at night…we ask yourself a question: is the place a better place than the way you found it?

Be a challenger: we challenge the status quo; we bring new ideas and find creative and innovative ways to help the customers’ business.

 

What we are looking for:

 

We are looking for a talented Marketing Automation Strategist for the execution of technical delivery of our marketing automation campaign services, in collaboration with our sales team.

 

Role & Responsibilities

 

Directly reporting to the Chief Marketing Officer and working in collaboration with product and sales teams, you’ll be in charge of:

  • creating workflow processes for launching Glickon’s automated campaigns
  • devising, implementing, monitoring and optimising automated communications campaigns
  • cover the use of marketing automation systems for onboarding, nurturing, and engagement activity as well as event-triggered communications
  • be an ambassador of digital marketing online & offline strategies

 

What we expect from you:

 

  • Own and manage CRM (e.g.: Dynamics, Salesforce, …), HubSpot, digital contents & advertising platforms
  • Create campaign workflows by defining engagement journeys, third party integration and continuous nurturing stream
  • Develop & test ongoing lead scoring initiatives that impact sales workstream
  • Be updated and leverage on marketing best practices

 

What you’ll need:

  • You have a minimum of 3/5 years of marketing automation experience – Salesforce/Pardot knowledge is a plus
  • Highly organized with a proven ability to meet deadlines in a fast-paced and highly dynamic environment is required;
  • Flexible and able to balance priorities and manage multiple tasks simultaneously within tight schedules
  • Digital marketing – management campaign

 

The benefits

  • Competitive salary and annual bonus
  • All the latest tech you need and free fruit at work
  • You operate without lots of bureaucracy
  • Skip the commute and work from home once a week

 

Does this resonate with you?

If so, apply now. We can make an offer very quickly if you’re a good fit.

Qui il link per inviare la tua candidatura: https://www.glickon.com/it/challenge/BJR19C